[ 76 / egy / h / kc / librejp / sp / v ] [ ukko ]

/v/ - Vidya I Guess

You asked for this
Name
Email
Subject
Comment
File
:
Embed
Password (For file deletion.)

Onion domain: http://ylcjjrqko7pgobnvzreemm565ea3oj3c7rfqqb4x4twmay6hafv54mid.onion/

File: 1616038170322.jpg (251.48 KB, 970x971, 970:971, allstars.jpg)

 No.1001

Hurry now Nintenkeks, the paid ROMs are going back in the vault

 No.1003

ackchually two of them are .ISOs

 No.1005

I could maybe understand buying this if you don't have a device powerful enough to run Dolphin, but as you said most buyers are probably just retarded Nintendo fanboys. Hell, even in that case you could probably pick up a pre-owned Wii and hack it for a similar price to the game, and that way you could play these + everything else on the GCN/Wii library.
Also for me personally I'd find it hard to go back to emulated Mario 64 after playing the source port

 No.1006

File: 1616083571505.png (2.68 MB, 1136x1200, 71:75, ClipboardImage.png)

the new switch really is breathtaking

 No.1025

>>1001
How greedy is Nintendo going to get? They have really been an incredibly unlikable company lately.

 No.1026

>>1025
Lately? They've been pulling this kind of shit since their eshop was even a thing, not to mention all the fan projects they've murdered.

 No.1031

>>1026
Even since the 90s they were hated in a lot of countries due to their price fixing bullshit. But in recent years it seems like more people have noticed their shitty business practices. My theory is that it's because in the past Nintendo had public figures like Iwata and Reggie, who gave the company a human face and were generally likeable guys. While nowadays it's basically just a bunch of nameless suits.

 No.1032

>>1031
I think a lot of people were still okay with them Club Nintendo era, but since then they have burnt too many bridges.

 No.1033

>>1032
Yeah, and I think that's at least partially down to the fact that they had people like Iwata and Reggie who gave an impression that they actually cared about and listened to the fans to some degree. Hell, it wasn't long after Iwata died that they started doing shit he was known to be against, like DLC, mobile games etc.. Even now I still think they have some respectable aspects, like how they recently adopted anti-censorship policies and started to keep Treehouse on a leash after their bullshit in the Wii U/3DS era. But generally I think they're very anti-consumer recently, and they get away with it because Nintendo fanboys are happy to eat up whatever bullshit they release such as OP's example, the Skyward Sword port being released as a full-priced Switch game and whatever else.

 No.1037

File: 1616396351667.jpg (107.39 KB, 800x533, 800:533, CC429222-C294-4E0A-8E81-E1….jpg)

>>1031
>>1032
>>1033
Nintendo is the Disney of gaming, nobody wants to admit they are greedy and creatively bankrupt because the company is inseparable from their happy childhood memories

 No.1040

>>1037
To be honest I can kind of understand that. Looking at the industry right now we have so many games trying to be intellectual or art-y, like big Western companies forcing modern politics and SJW shit into their generic movie games, or indie faggots with their pretentious 4th wall breaking "Earthbound inspired" games. In the midst of all that I can see why so many people are attracted to a company that just makes the same old shit they always have, although in reality it results in stale and boring nostalgia bait most of the time.

 No.1042

>>1040
>SJW shit
They removed gender entirely from Animal Crossing and Splatoon

>generic movie games

Xenoblade, Bravely Default, Octopath etc.

>makes the same old shit they always have

This is not always the case, just look at Breath of the Wild, completely trashed the Zelda formula to chase modern design trends and people still called it a masterpiece

 No.1044

>>1042
>They removed gender entirely from Animal Crossing and Splatoon
Although that's kind of SJW I also feel like it's one of the better ways to make everyone happy, similar to how Bethesda usually doesn't write any gender-specific dialogue for their romance options. Most people will just make male and female looking characters and just assume it's that gender, while the few faggots who actually care about that kind of shit can LARP as their meme genders. If anything it's less SJW than the previous AC game where you could have a cross dressing character, and other villagers would comment on it. I'm kind of playing devil's advocate here since I don't like SJW shit in general, but this seems like the best way to go about pleasing these people if we really have to.

>Xenoblade, Bravely Default, Octopath etc.

I'm kind of hesitant to call Xenoblade movie games since although they're cutscene heavy you're still getting like 60 hours of gameplay, so it's not MGS4 tier or anything. Plus it's an improvement over their predecessors, like Xenosaga being 90% cutscenes and 10% walking through corridors, and Xenogears with literal walls of text everywhere.
As for the other 2 they're made by Square Enix not Nintendo, but they're actually a good example of what I was saying. It's basically their attempt to recapture their old glory and make something like the old SNES Final Fantasy games (since nobody has given a fuck about FF itself for years), but they ended up being kinda mediocre imo.

>completely trashed the Zelda formula to chase modern design trends and people still called it a masterpiece

Never played BOTW personally so I can't comment on it, but I don't understand why every Zelda is praised as a 10/10 masterpiece. I like the games but I don't get why they're supposedly so special. Maybe it's just nostalgiafags or something.

 No.1045

>>1042
>movie games
those games you listed are not nintendo games even though they released on nintendo consoles.
make a new list of movie games that were developed by nintendo

 No.1049

>>1045
Eh I'd give him Xenoblade since the IP is owned by them, but the other ones are neither Nintendo nor movie games

 No.1053

File: 1616627695589.mp4 (5.02 MB, 640x618, 320:309, sneed.mp4)

>>1044
the second disc in xenogears where it's literally just cutscene, exposition dump, boss fight cause they ran outta money

 No.1055

>>1005
Dolphins not portable and switch is. I don't know how galaxy works on the Switch but it can't be the same as the Wii version since it lacks a wiimote.

>>1031
They did more than price fix. They would make bullshit patent claims and sue people at the drop of a hat. They were utterly despised up and down the industry for how they acted. They tried to get game rentals banned among other dumb shit.

 No.1057

>>1055
>They tried to get game rentals banned
They actually succeeded with this in Japan, hence why a lot of NTSC and PAL versions of NES games have bullshit difficulty added to them (to discourage renting).
They also recently tried to make console modification illegal in the UK but thankfully we told them to fuck off.

 No.1059

>>1057
I'm genuinely surprised it wasn't already illegal in the UK anyway.

 No.1060

>>1059
Yeah lol, despite all the Orwellian shit that goes on here the government doesn't really give a fuck about piracy. It's basically legal according to our law which is:
>A maximum of four letters will be sent, and although the severity of the language will increase with each alert, no further action will be taken after the fourth and final letter.

 No.1061

>>1060
Are you serious? Isn't the UK the same country where police will actually peek in people's windows to make sure they're not using one without a loicense? What happens if you're playing pirated games on an illegal tv, do they throw you in jail to get murdered for inappropriately using an illegal tv then mail your body a letter telling you to cut that piracy business out right now or they'll be sore?

 No.1062

>>1061
*Isn't the UK the same country that has unironic tv licenses and
Not sure how I cut that out, whoops.

 No.1067

File: 1616855527194.jpg (218.08 KB, 528x1239, 176:413, 1449771797066.jpg)

>>1061
The TV loicense thing isn't exclusive to the UK but yeah you're right lol. There's a strange juxtaposition here where we're basically a China tier surveillance state but the government and police are too incompetent to actually enforce those laws.

 No.1072

glad I paid full price for the cartridge, can't wait for it to triple in value

 No.1077

>>1072
I'm not so sure it'll rise that much since literally everyone had that idea, but I guess this is Nintendo fans we're talking about. Plus I can maybe see them releasing the games separately on eShop later on or something

 No.1087

>>1077
It'll likely go up long term because only a small percentage of switch owners will be getting it. Kinda like how although 7 million niggers bought Sunshine, that means only 1/3rd of Gamecube owners will ever have that game. Part of the reason why it mooned thist past year.

 No.1088

>>1087
just mod your gamecube or setup an emulator download the rom nigga like wtf

 No.1090

>>1088
Never underestimate collector autism

 No.1091

File: 1617290134301.jpeg (29.54 KB, 284x500, 71:125, ZH5JVQBKZORYKSRFWYRN52GOQ….jpeg)

>>1044
>I don't like SJW shit in general,
>BUUUUUUUT
This board follows sportschanic Islam only and you are going to hell.

 No.1092

>>1044
>making any sort of concession to sjws
MODS MODS MODS MODS

 No.1093

File: 1617305417677.png (89.04 KB, 1200x400, 3:1, 1452400495021.png)

>>1091
based, Bonzi caliphate when?

 No.1094

>>1093
lmao i loved that banner



[Return][Go to top] [Catalog] [Post a Reply]
Delete Post [ ]
[ 76 / egy / h / kc / librejp / sp / v ] [ ukko ]